• : 0850 532 09 16

Marka nasıl seçilmeli?

Herkesi Etkileyecek Ürün Adınız Olsun (marka ismi)

Takviye edici gıda  ya da Kozmetik sektöründe markalaşma sürecine etki eden faktörlerin başında gelen marka ismi; sektör ayırt etmeden rekabetin gittikçe büyüdüğü modern çağda, rakiplerden ayrılmak için fark yaratan özelliklere sahip olmalıdır.

Bir markayı akılda kalır yapan ve hedef kitlenin zihninde bir simge yaratan marka ismi; hedef kitleyi anlayarak ve doğru stratejik adımlar uygulanarak seçilmelidir. Bir vitamin ürünü üretmeyi düşünüyorsunuz markanızın vitamin segmentine uygun bir isim olması önemlidir.

Markanın sahip olduğu ürün ya da hizmeti çağrıştıran, marka kişiliğine uyumlu, pazarda yer alan rakiplerden markayı farklı kılacak özgünlükte bir marka ismi yaratmalısınız.

Marka isminizin sizleri yansıtması çok önemli. Herhangi bir fason üretim işlemlerinizde ilk işinizin marka ismi bulmak ve bunu tescillemek olduğunu söylemekteyiz. Eğer marka isminizin tescili yok ise sonrasında sorunlar yaşayabilir hatta harcamış olduğunuz emekleriniz boşa gidebilir.

Marka ismi düşünürken, ortağımla benim baş harflerimizin, kızımın eşimin vb akrabamın baş ve son harflerinden oluşan gibi kelimeler yerine ;

Pazar Araştırması ile Rakiplerinizi Ele Alın

Rakiplerinizin ürünlerinde kullandıkları marka isimlerini analiz edin. Hedef kitlede; benzer bir algı yaratmayacak ve diğer markaları çağrıştırmayacak isim analizi konusunda rakipleri incelemek; atılacak ilk adımlardan biridir. Türkiye'de herkesin bizlere göre yanlış hamlesi rakip isme benzerlik yaratıp muadil ürün sınıfta piyasaya çıkmasıdır. Sonucu her zaman orjinal olan marka ismine yaramış bir durumdur. Hiçbir üründe benzerlikten dolayı orijinal marka ismini bitirmiş pazara hükmetmiş ürün yoktur. Siz farklı yol haritası uygulayın.

Hedef Kitlenizi İyi Tanıyın

Hedef kitlenizi doğru tanımlamanız; nasıl bir isimle yola çıkmanız gerektiği konusunda en büyük yardımcınız olacaktır.

Doğru Anahtar Kelimelerden Yola Çıkın

Marka isminizin hedef kitleniz tarafından anlaşılır olması için markanızın var olacağı sektörü yansıtacak ve hangi alanda hizmet ya da ürün sunacağını çağrıştıracak anahtar kelimelerden faydalanabilirsiniz

Markanın Semantik ve Morfolojik Yapısına Uygun markanızı yansıtacak İsimler Türetin

Telaffuzu zor, uzun ve fonetik bakımdan uyumsuz özelliklere sahip bir marka ismi; hedef kitlenin aklında yer edinebilmesi ve hatırlanması bakımından avantajlı bir seçim olmayacaktır

  • Yalın bir ifadeye sahip olmalı
  • Marka hedefleri doğrultusunda, global çapta uyumluluk sunmalı(Türkiye'de verilen markaların çoğu eş çocuk akraba isimlerinin başı sonu benzer nitelikle yanlışlarla oluşuyor)
  • Bulunduğu sektörün ve hizmet alanının özünü yansıtmalı (zayıflama ürünü üretiyorsanız  detoxu yansıtan bir marka ismi türetmelisiniz)
  • Sunulan faydayı öne çıkarmalı
  • Uyarlama ve esnekliğe açık olmalı
  • Tüketicide olumsuz bir çağrışım yaratmamalı
  • Marka stratejisine uygun olmalı

Son Adım: Türk Patent Kurumundan Kontrolünü Sağlayın

https://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/ sayfasından marka araştırma ve dosya takibi bölümünden belirlediğiniz marka isminin kontrolünü sağlayınız.


Marka ismini belirlemeniz ve üretim sürecinden önce tescilini yaptırmanız önem arz etmektedir.  Üretim planlamanızın ve pazarlama planlamanızın ilk işi bu olması önemlidir. Önce ürünü üretelim değil önce isim ve markanızla bizlere gelmeniz öenmlidir. Fason takviye edici gıda ve Fason kozmetik üretimlerinizde sözleşme esnasına gelmeden sorulan ilk sorumuz marka tescil belgeniz var mıdır sorudur.

Fason ilaç üretimi marka nasıl alınır. Fason ilaç üretimi marka nasıl belirlenir.